tisdag 1 januari 2013

Jul 2012

Kära vänner och bloggläsare - I'm back! Det var väldigt längesen jag hittade tid att sätta mig här och blogga, men nu äntligen! :) 
Jag gör som vanligt - laddar upp en massa foton och berättar till dem! :)
 Jag tar numera i princip bara kort med min iPhone, men det duger tycker jag. Flyttade över ca 2000 foton från iPhonealbumet nu i dagarna, foton tagna sedan sommar 2012...


Tänk att det blev jul även i år, eller ja 2012! Det var tveksamt där stundtals under en mycket krävande höst, men det gick! 
Förberedelserna innehöll så klart pepparkaksbak! Jag och grabbarna bakade ut en köpt deg och åt upp i princip alltihop samma kväll! Måste alltså köpa mer deg nästa gång! 

I år gjorde denna underbara adventskalender come back i mitt liv! Denna hade jag och bror Martin när vi var små, då den fylldes med godis. Mamma har gjort den till oss i början av 70-talet och jag tycker att den är jättefin! Bero kanske delvis på alla härliga minnen och julkänslor som dyker upp... 

Julkort... Är den tiden förbi med alla datorer och smartphones!? NEJ om ni frågar mig! Jag är jätteglad för de kort som letat sig hit och tycker, som ni vet, att det är jättekul att scrapbooka mina egna! 

Paniken växte ju närmare jul vi kom - skulle vi få någon gran!? Ringde pappa i vanlig ordning, men han hade varken tid eller lust! Väl i Flugebyskogen tog det dock bara en kvart så var det hela klart! :)
För mig är levande gran ett måste för att det ska bli jul! Nu vet ju pappa att så är fallet så han ringde allt och erbjöd sig helgen innan, men då var det ju redan fixat! 

Sedan ska den levande granen kläs med hjälp av barnen! Häng i vilka kulor ni vill, men inte alla röda på samma ställe... Enda kravet, men ljusen sätter jag gärna i själv. Det är jättefint med sådana där moderna stilrena granar som går i bara vitt, eller bara silver osv, men det är inte min grej. Jag skulle aldrig få till det så det är ingen idé att försöka! På mitt/vårt sätt blir det mera jul dessutom tror jag!

Jag gillar trots allt fortfarande julen. Det har på senare år inneburit en massa negativa känslor och massa trassel, men jag ser fortfarande fram emot att få pynta hela huset och klä granen osv! Massa tomtar ska man ha och julgardiner och hela kittet! Nu har jag, enligt mig, på tok för få tomtar, men alla i huset håller inte med... Tror att jag ska ge mig ut på lite mellandagsrea och köpa några till... Skitsmart att köpa julpynt nu ju - halva priset på massor och så vet man ju vad man saknar... ;) 


Tomtens lilla medhjälpare var i år Melvin och trots att han pustade och sa; "Inte i år igen", så tror jag att han njöt i fulla drag! :)

Mina underbara mystofflor som jag fick av min underbara sambo! Man kan värma dem i mikron så blir de härligt varma och doftar lavendel, men de funkar fint även "kalla"! Mera mys för Linda 2013! Det är nämligen mitt nyårslöfte; Ta hand om mig själv och må bra! 


En annan av mina klappar - "tvättvikare"! Ja hur ska man tolka detta!? Inte på något annat sätt än att vi skrattat gott åt denna när vi tittat på The Big Bang Theory! Nu tror jag ärligt talat att jag kommer att använda denna sparsamt! Jag är ju, som ni alla vet, en människa som gör allt så fort jag bara kan och denna mackapär innebär en tidsförlust som jag tror att jag kommer att ha svårt att hantera! ;) Men jag hoppas på hjälp från grabbarna som finner det mycket nöjsamt att vika t-shirts med den! Kanske nyhetens behag men...
Ni som inte sett The Big Bang Theory har verkligen missat något! Det är en helt underbar serie som måste ses! Det går tydligen på 5:an någon kväll i veckan, men vi har börjat från avsnitt 1 och ligger långt efter dessa vad det verkar. 

(Förra) Årets bästa julklapp enligt vissa!? 

Albin fick en massa Barcagrejer och har numera ett rum fyllt av dessa tavlor, planscher och prylar! 


Nöjd tjej - morfar hade köpt en prinsessklänning! 

Klart moster köpt en docka till prinsessan! En docka med låååångt hår och vingar! Inte helt fel den heller! ;)

Även denna lilla prinsessa verkade nöjd med sin klänning! :) 

Det där med Kalle Anka förstod hon sig inte på än, men jag tror att morbror var ganska nöjd med det! 


Det där med bilbana förstod hon sig inte heller på än. Halkade mest runt på banan och undrade vad morbror höll på med!
Det får vara allt för idag! Det finns som sagt en massa mer foton att plocka av och jag hoppas på mera tid för den här typen av aktivitet, då jag tycker att det är både kul och avkopplande! Hoppas att ni fortfarande tittar in i bland och upptäcker att det faktiskt hänt något!

Ha nu ett underbart 2013 och gör som jag;
Ta hand om er!
kram Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar