fredag 25 januari 2013

Underbara vinter!


 Vi har en underbar vinter om ni frågar mig! Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Jag gillar Sverige och våra årstider! Man ska ha lagom av varje och det vi har nu är just underbar vinter med snö, is och kyla. Jag kan väl erkänna att jag fryser en del och klagar lite emellanåt, men det beror ju på att jag inte har klätt mig för att vara ute! 
En bild på mig som är helt ok i mina ögon... Inte ofta sådana tas så jag passar på att visa denna... hihihi Men håll med om att det ser härligt ut där på isen i vintersolen!? 

Melvin står med en fot på var sida om Helvetesgapet!
Tack Astrid för alla dessa fantasier! 

På tal om fantasier... Ingen kan ju missa att detta ser ut som en fisk! Häftigt, märkligt och nästan lite läskigt att isen kan ta sådana former!  

Snacka om blankis! 

Tekning pågår! 

Slutade tidigt en eftermiddag i veckan bara för att hinna hem och ut på isen! Man får ju passa på! 

Bra motion för en och skitkul för en annan! 

Just denna vecka när termometern visade allt mellan -10 till - 19 valde Sandra att införa "utekvällar med barnen" och jag hakade på! Här är vi på väg hem från pulkabacken vid Duvstigen. Kallt, men härligt! :)

Vi har hunnit med Klasshandboll på Moliden och vi var bäst!!!! Stolt över att vara lagets kontaktperson! Kan inte kalla mig tränare då det enda jag tillförde var "JOBBA HEM", i princip... Men det var makalöst kul och spännande! :)


Här spenderade jag helgen 12-13 januari tillsammans med mina jobbarkompisar! :) Riktigt trevlig och intressant helg med många bra diskussioner kring värdegrund! Nyttigt att fundera på sina fördomar... Aspa herrgård för er som inte känner igen er. 


Här är en av de där andra bilderna som är så mycket vanligare... Men jag måste ju bara visa Albins underbara förkläde han kom hem med igår! Precis lagom till mitt morotskakabak! Det är familjens förkläde och ska användas vid bakning så nu får vi väl införa denna syssla lite oftare... Fotona på mig lär ju inte bli vackrare av det, men vad gör man inte för sina barn!? ;) 

Finns med på min topplista av världens godaste fika - morotskaka! Första gången jag gjorde en själv och den var supergod! Recept från senaste Buffé... 


Idag har vi haft besök av sotarn och äntligen kan vi elda i öppna spisen och det var jättemysigt! Nu saknas dock ett par underbara fåtöljer... 


Mitt i alla mina foton dyker denna bild upp... Jag har en förmåga att trycka på hemknapp och låsknappen samtidigt och fotar då alltså bakdgrunden på iPhonen... (Det är fler än en sådan här bild i mitt telefonalbum...) :) MEN det jag vill visa med bilden är ju just det jag inledde med; Det är ju nu i den underbara vintern som vi längtar efter den underbara sommaren!

Ha nu en härlig helg!
kram Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar